Hei kaikille ja ihanaa kesäpäivää!

Heinäkuu on lähtenyt kivasti käyntiin täällä Helsingissä. Aurinkoa piisaa. Tuntuu, että vihdoin kesä on alkanut. Plussaviivanikin vahvitui kivasti, kun testasin tämän viikon maanantaina. Nyt olen siis pystynyt ottamaan jo vähän rennommin raskauden suhteen. Raskaus on toki vielä todella alkuvaiheissa ja riskiviikot menoillaan, mutta kaikki on toistaiseksi mennyt hyvin. Olen nyt raskausviikolla 5 ja varasinkin jo heinäkuun lopulle ensimmäisen neuvola-ajan. Odotan jo innolla neuvolaan pääsyä.

Oireista sen verran, että minulla ei ole kauheasti ollut erikoisempia oireita. Alkuraskaus on ollut lähes oireeton.Siksi olinkin hieman yllättynyt, että tärppi oli käynyt ekalla yrityskierrolla. Oireet ovat ehkä hieman lisääntyneet nyt 5 viikolla. Rinnat rupesivat aristaa ensimmäistä kertaa eilen illalla (rv 5 + 1) ennen tätä olivat täysin normaalit. Vatsassa nipistelee ehkä hieman enemmän kuin ennen. Mutta nipistely on vieläkin aika harvinaista ja menee nopeasti ohi. Olen myös ollut hieman väsyneempi. Muuten kuukautisten poisjäännin lisäksi ei ole ollut muita oireita ja vointi on ollut todella hyvä. Ruokahalu on entisensä, ei pahoinvointia tai yökötyskohtauksia liittyen tiettyihin ruoka-aineisiin. Lopetin kahvin juonnin kokonaan ja juon vain vähän teetä kahvin sijaan. Muutenkin olen yrittänyt tarkkailla ruokavaliotani ja syödä terveellisesti. Aloitin myös pyöräilyn töihin. Pyöräilen nyt lähes 20 kilsaa 4 kertaa viikossa. Tämä on mielestäni hyvää liikuntaa näin alkuraskauden aikana.

Olen jo mielenkiinnosta tutkinut australian kansalaisuusasioita. Haluan, että tulevalla lapsellamme on  sekä Australian että Suomen kansalaisuus. Suomen kansalaisuus tulee automaattisesti, kun vauva syntyy Suomessa, mutta Australian kansalaisuutta pitää erikseen hakea lapselle, jos lapsi syntyy ulkomailla. Otan juuri selvää tuosta prosessista ja siihen liittyvistä paperitöistä. Kun olen selvittänyt asiaa aion tehdä postauksen siihen liittyen. Jos teillä on tietoa tai omakohtaista kokemusta tuosta prosessista kertokaa ihmeessä. Otan kaiken tiedon mielelläni vastaan :).

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua!

E.